Veel gestelde vragen

1. Wat bedoelen jullie precies met gedragsont-wikkeling?

Onze dienstverlening draait om het (verder) helpen van mensen, waarbij het accent ligt op het bewust worden van jouw gedrag. Wij geloven namelijk dat het jouw gedrag in een bepaalde situatie is die jou in de problemen brengt en niet de situatie of gebeurtenis zelf. De situatie of gebeurtenis is neutraal, maar hoe je hiermee omgaat zorgt ervoor dat je problemen krijgt, stress ervaart. Zodra je (meer) bewust bent van wat je doet, kun je jezelf verder ont-wikkelen. Daarmee bedoelen we aan de ene kant dat je loskomt van bestaande patronen en aan de andere kant dat je groeit.

2. Als ik liever met een man of vrouw een Reflectiegesprek wil, kan ik dat dan aangeven?

Ja, dat kun je zeker aangeven. Bureau Van Zimmeren heeft zowel mannelijke als vrouwelijke gesprekspartners. 

3. Wat doen jullie anders dan al die andere aanbieders van deze diensten?

Bureau Van Zimmeren gaat hoofdzakelijk in gesprek met (op het oog) gezonde mensen, terwijl veel dienstverleners zich richten op mensen die al problemen ervaren. Daarnaast gaat de inhoud van onze gesprekken niet speciaal over je werk. Wij besteden juist aandacht aan dat wat jou op dat moment bezig houdt en als dat iets is wat niet werkgerelateerd is, is dat ook goed. 

4. Kan ik ook als particulier bij jullie terecht?

Alhoewel de meeste mensen via hun werkgever bij Bureau Van Zimmeren terecht komen, kun je zeker ook als particulier bij ons terecht. Met name met counseling heeft Bureau Van Zimmeren al de nodige privé personen geholpen.

5. Wordt jullie dienstverlening vergoed door de ziektekostenverzekeraars?

Helaas worden de Reflectiegesprek niet vergoed door zorgverzekeraars. Counseling wordt wel door diverse zorgverzekeraars vergoedt. Dit zit dan in je aanvullende pakket. Counseling valt onder de complementaire hulp. Je kunt op www.zorgwijzer.nl makkelijk zien wat jouw zorgverzekeraar vergoedt. 

6. Hebben jullie een wachtlijst?

Nee, wij hebben geen wachtlijst. Wij streven ernaar je binnen twee weken te spreken. Soms is er een urgentie om een gesprek te voeren, deze krijgt dan ook voorrang. Dit noemen wij een spoedgesprek.

7. Krijgt mijn baas hier iets over te horen?

Wij hebben geheimhoudingsplicht. De inhoud van een gesprek, het maakt niet uit welk soort gesprek, blijft tussen ons. Soms is het belangrijk of zelfs noodzakelijk dat jouw werkgever wel informatie krijgt, maar dan moet jij ons expliciet toestemming geven om die informatie te mogen delen. Als het goed is, is jouw baas op de hoogte van de werkwijze van Bureau Van Zimmeren.

8. Ik zit lekker in mijn vel, waarom zou ik met jullie in gesprek gaan?

Het is in Nederland een goede gewoonte om pas met iemand in gesprek te gaan als het al mis is. Wij vinden dat je dan te laat bent. Vaak is daardoor de weg naar verbetering ook langer. Juist als je lekker in je vel zit, kun je vaak makkelijker kijken naar jezelf en eventuele aandachtspuntjes, omdat er geen druk op zit om iets te moeten aanpakken. Je brengt je auto ook ieder jaar naar de garage voor een onderhoudsbeurt, ook al zijn er geen mankementen. We doen dit uit voorzorg. Bovendien krijg je vaak ook pas aandacht als er dingen niet goed gaan. Hoe fijn is het om juist ook persoonlijke aandacht te krijgen als er niets aan de hand is?

9. Ik woon best ver weg, moet ik voor een gesprek echt langskomen bij jullie?

Bij ons heb je een keuze op welke manier jij je gesprek wilt voeren. Veel mensen geven de voorkeur aan een live gesprek, maar het is zeker ook mogelijk om dit online te doen. Zorg er in dat geval dan wel voor dat je ergens rustig kunt zitten en dat je een goede verbinding hebt.

10. Hoe lang duurt een gesprek of traject?

Een Reflectiegesprek duurt maximaal anderhalf uur. Een counselinggesprek duurt een uur. Counseling omvat vrijwel altijd meerdere gesprekken. Een reëel gemiddelde, op basis van lange ervaring, is 10 sessies.

11. Kan ik ook eerst een kennismakingsgesprek hebben?

Aan een Reflectiegesprek gaat geen kennismaking vooraf. Bij een begeleidingstraject (counseling) kan dat wel, als je daar behoefte aan hebt. Als je na het kennismakingsgesprek besluit om niet verder te gaan, dan brengen wij dit gesprek niet in rekening.

12. Wat kost jullie dienstverlening?

De prijzen voor de diverse producten die wij leveren, zijn opvraagbaar.

13. Hoe meld ik mij aan voor een gesprek?

Als je een Reflectiegesprek of een Counselinggesprek via jouw werkgever wilt voeren, dan kan jouw leidinggevende of een medewerker van de afdeling personeelszaken jou aanmelden. Meestal gebeurt dit per mail, maar dat kan ook telefonisch. Jij kunt zelf bij je werkgever vragen om een gesprek bij Bureau Van Zimmeren. Je kunt je ook rechtstreeks melden bij ons. Dat kan via de mail, de app, de contactpagina van onze website of telefonisch. Voor ons is het dan belangrijk om te weten of je jezelf meldt als particulier of dat jouw werkgever de kosten betaalt.

14. Moet ik mij voorbereiden op een gesprek?

Wat ons betreft hoef je je niet voor te bereiden op een Reflectiegesprek. Soms vinden mensen dat prettig om te doen. Als dit bij jou past, dan is dat prima, maar het is zeker niet noodzakelijk om dat te doen. Kom je voor counseling, dan helpt het om bij het eerste gesprek te kunnen vertellen waar je tegenaan loopt, en wat jouw hulpvraag is.

15. Stellen jullie ook diagnoses?

Nee, wij stellen geen diagnoses. Dat laten wij over aan artsen en psychologen. Het gevaar is dat problemen te veel gemedicaliseerd worden. Wij spreken over “uit balans zijn” en niet in diagnoses.






Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u altijd telefonisch of per email contact met ons opnemen

Graag zoeken wij uit hoe wij jou het beste kunnen helpen

Neem contact op voor een persoonlijk en vrijblijvend adviesgesprek

(06)5121 53 15
Copyright Bureau Van Zimmeren 2021  |  Disclaimer  |  Privacy Verklaring  |  Algemene voorwaarden
Design & development by: Timeless Design